vrijdag 24 mei 2013

Naaisel 16 : verversmatje

Mijn eerste zelfgemaakt kraamcadeau'tje is een feit:  
Voor de ouders van Arthur maakte ik met veel plezier (en gezweet!) een meeneem-verversmatje. Goed voor wanneer kleine Arthur vanuit Parijs op familiebezoek komt!
De inspiratie haalde ik uit deze duidelijk tutorial, maar ik nam andere afmetingen en gebruikte toile cirée langs één zijde zodat het matje ook in het gras kan gebruikt worden (of voor wanneer Arthur echt wel heel vuil is!).
Het biaisrandje met bijhorend lint onderaan het matje is er volledig toevallig gekomen: ik was nogal aan het afzien om de onderkant netjes toe te stikken en de enige oplossing om het geprust te verbergen was door biais te gebruiken. "Waarom dan geen lintje voorzien om het matje toe te houden?" zei een meer ervaren naaister. En zo geschiedde....
 
Aan de andere (zachte) zijde werden twee zakjes voorzien om de pampers op te bergen. Ik voegde ook nog een laag molton toe zodat Arthur lekker zacht zou liggen en wat extra speeltjes om hem bezig te houden (hij houdt niet van verversen).
Nu kan Arthur zich tijdens het verversen bezig houden met het ontdekken van het belletje, de knoop, het vilt en de toile cirée al dan niet met vulling.


De toile cirée is van Petit Pan, voor de badstof gebruikte ik één van de handdoeken die we op overschot hebben, het molton en de stof met witte en rode bollen is van Veritas en het lint komt uit de kast van de Babbelende Bobijntjes.

De Babbelende Bobijntjes? Jawel, een deel van dit cadeautje maakte ik tijdens een bijeenkomst van de Babbelende Bobijntjes, een nieuw naaiclubje in mijn buurt. Ik ging er vorige maand voor het eerst naartoe en zal zeker nog terug gaan. Het past trouwens helemaal in mijn voornemen om nieuwe mensen te leren kennen in mijn gemeente!

6 opmerkingen:

  1. Super praktisch dit matje en in zulke mooie stofjes. Ik wou dat er zo een clubje in mijn buurt was.
    Asse : jouw nieuwe gemeente, mijn gemeente van geboorte en volgende week is dat 40 jaar geleden. Ben er alleen maar geboren, niet van afkomstig en inmiddels woon ik aan de andere kant van het land.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh spijtig dat je er niet meer woont, dan kende ik meteen al iemand extra in de buurt :-)

      Verwijderen
    2. Ja spijtig want dan had ik ook een naaiclubke waar ik naartoe kon en een leuke kennis bij natuurlijk.

      Verwijderen
  2. Tof gedaan met die speeltjes aan de zijkant en die opbergzakjes voor de pampers ! Daar zullen ze ongetwijfeld nog veel geniet van hebben. Heel mooie stofjes trouwens !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Yellow Laurie,

    Superhandig matje dat je maakte! Daar zullen de kersverse ouders heel blij mee zijn.

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap! Ik zou alvast heel blij zijn met zo'n kraamcadeau :)

    BeantwoordenVerwijderen