dinsdag 16 juli 2013

Naaisel 17: ringkussen

Het voorbije (lang) weekend brachten we door in de Provence. Reden daarvoor was de trouw van mijn zus en haar vriend man (ah ja!) uit Marseille.

Als zus en getuige van de bruid kreeg ik de eer om het kussentje voor de trouwringen te maken. Ik koos voor een eenvoudig kussentje, met lintjes in de kleuren van de uitnodiging en decoratie voor het feest. Een gouden biais maakt het geheel nog wat feestelijker.
Het roze lint komt van mijn zus en is ook het lint dat gebruikt werd rond de uitnodiging. Het blauwgroene lint, de gouden biais en de kussenvulling vond ik bij Veritas. Het beige stofje komt van Ikea en kreeg ik cadeau van mijn schoonmoeder.
Het was even sukkelen om de biais rondom rond (vooral aan de hoeken) te laten aansluiten, maar dankzij een duidelijke japanse videotutorial lukte dat dan toch. Oef!
Het kussentje werd tijdens de ceremonie naar voor gedragen door de twee kleine schattige kindjes van de zus van de bruidegom. Superschattig!
De ringen op de foto zijn trouwens onze eigen verlovingsringen, van ontwerpster Katrien De Bisschop.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zo je stempel mocht drukken op het huwelijk! En veel mooier dan die duffe kanten exemplaren met roosjes en duiven, niet echt mijn ding dat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Yellow Laurie,

    Supermooi ringkussen dat je maakte voor de trouw van je zus!
    Leuk idee om dit volledig zelf te maken :)

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen